9.7.09

infoads - ervaringen en review

Sinds kort is er een nieuwe CPC-speler op de markt: Infoads.nl Eindelijk een waardig alternatief voor Adsense in de lage landen?

Ik heb als alternatief voor adsense al geëxperimenteerd met het Spaanse exoclick, maar dat was een enorme tegenvaller. De site is enorm amateuristisch en je krijgt hoogtens 1 cent per klik. Ik ben toen overgeschakeld op bidvertiser. Laatstgenoemde was ok, ware het niet dat geen enkele Nederlandse of Belgische adverteerder erop adverteert, waardoor alle ads van bidvertiser zelf zijn, met de boodschap "adverteer op bidvertiser en krijg 10EUR gratis. Die ads waren dus helemaal niet gerelateerd aan de inhoud van de site, en geen kat die er op ging klikken.

Uiteindelijk ontdekte ik via een adwords-advertentie "infoads". Leek me veelbelovend, dus dacht ik die maar eens uit te testen. Het resultaat ziet u op deze blog: de ads zijn mooi geïntegreerd en makkelijk te implementeren. De vraag die ik had (of ads ook mochten geplaatst worden op licht-erotische sites) werd binnen het half uur beantwoord. Hoedje af voor de service dus. By the way, het antwoord op m'n vraag was "ja".

Als je denkt dat het geld nu binnen zal stromen, dan ben je eraan voor de moeite. En dit is ook niet wat je mag verwachten. Echter, infoads is wat mij betreft zeker een speler voor de toekomst. Als meer adverteerders dit alternatief voor adsense gaan ontdekken, wat hen wellicht ook veel goedkoper zal uitkomen dan het veel te dure adsense, dan zullen ook steeds meer publishers in zee gaan met infoads.

Ik blijf het in elk geval high potential bedrijf in elk geval nauw opvolgen. Goede service, goede payout (reeds vanaf 15 EUR) en goedkoop adverteren voor advertisers zijn wat mij betreft hun grootste troeven.

Word ook lid:

1 opmerking:

Anoniem zei

kan je kiezen of het cpc is of als het cpm is en wat zijn ongeveer de gemiddelde prijzen die je krijgt bij cpc en bij cpm?