31.10.09

Infoads advertenties - ppc

Ziet u de advertenties op deze blog? Dat zijn infoads. Sinds kort experimenteer ik daar even mee. Deze ads zijn CPC oftwel Cost Per Click. Dat wil zeggen dat de adverteerder mij een klein bedrag geeft per bezoeker die daarop klikt. Een leuke manier om wat zakgeld bij te verdienen. Al is het niet echt de moeite. Infoads is eigenlijk een zoveelste speler op de CPC markt die wellich ook de hegemonie van Google Adsense niet zal kunnen doorbreken. Eerstgenoemde speler is richt zijn pijlers voornamelijk op de Nederlandse en Belgische markt. Omdat infoads vrij recent is zijn de advertenties die getoond worden nog niet echt relevant aan de inhoud van deze pagina. Hier zouden dus advertenties moeten komen te staan over CPC programma's en online geld verdienen. Zoals u wellicht merkt is dit niet het geval. Dit is logisch te verklaren: infoads heeft gewoon geen adverteerders die reclame willen maken omtrent CPC of geld verdienen online.

Of infoads zal slagen is het bang afwachten. Als publishers zoals ik ontgoocheld zijn en te weinig verdienen, zullen zij overstappen naar Google Adsense. Als adverteerders zien dat hun advertenties op stomme sites en blogs terechtkomen (zoals deze?) en ze te weinig kliks en roi krijgen, zullen ook zij kiezen voor andere (en duurdere CPC programma's). Waar zit dan wel de markt voor infoads-publishers?

Vele site-eigenaars hebben wel eens de Terms Of Service (TOS) van Google niet nageleefd, waardoor zij van Adsense verbannen zijn. Op hun site kunnen ze dan nooit meer Adsense-adertenties plaatsen. Die personen zijn dan vaak op zoek naar Adsense alternatieven. Is infoads dan de oplossing? Dat weet ik eigenlijk niet. Ik vraag me af waarmee die webmasters dan experimenteren. Wellicht niet voor Bidvertiser, die heb ik zelf uitgeprobeerd en hij is voor de Nederlandstalige markt compleet waardeloos. Ook Adbrite testte ik reeds uit en dat was ook een grote ontgoocheling. Wel heb ik al eens van lazyads.be gehoord. Misschien dat ik die ook eens probeer. In elk geval, infoads biedt een fijne service (ze beantwoordden m'n vragen binnen het half uur) en de verdiensten zijn best goed te noemen (soms 16 cent per klik, soms 4 cent). Het grootste minpunt is het feit dat de advertenties niet gerelateerd zijn aan de inhoud van je site en er daarom maar weinigen op klikken. Mocht dit probleem opgelost worden, dan zie ik in infoads zeker een potentiële concurrent voor Google Adsense wat de Nederlandse markt betreft.

Geen opmerkingen: